Think Pro MAG

Customizacja vs Personalizacja

Każdy z nas jest inny

Czy w czasie zakupów w sklepie spożywczym szukasz puszki napoju ze swoim imieniem?
A może korzystasz z konfiguratorów, by zaprojektować swój własny sportowy but lub skrojony na miarę marzeń samochód ? Możliwość dostosowania produktu wytwarzanego masowo do indywidualnych potrzeb klienta to personalizacja. Trend, który w ostatnim czasie zmienił sposób projektowania, od płatków śniadaniowych po samochody.




Czas indywidualistów


Każdy z nas jest inny i chce tę indywidualność pokazać, dlatego coraz częściej poszukujemy rzeczy stworzonych z myślą o nas. Możliwość dopasowania produktu do potrzeb i sytuacji staje się codziennością. Ten trend zmienia także sposób projektowania i produkowania mebli, które tworzą współczesne biura. Dziś dzięki psychologii, czy neuronaukom badającym działanie mózgu wiemy, że ludzie, to nie maszyny, ale skomplikowane indywidualności. Różnimy się nie tylko fizycznie, mamy także różne sposoby postrzegania rzeczywistości (ekstrawertycy i introwertycy), inne temperamenty, inne doświadczenia i jesteśmy w różnym wieku. Wyzwaniem jest dziś projektowanie biura dla różnych pokoleń, wkraczających na rynek - Milenialsów, wciąż aktywnego pokolenia Baby Boomers i pokolenia X.


Ludzie i ich potrzeby

Dlaczego tak ważne jest projektowanie skupiające się na pracowniku i jego potrzebach? To proste - w każdej firmie najważniejsi są ludzie. Tworzenie i motywacja zespołu, to najtrudniejsze wyzwanie przed jakim stoją współcześni menadżerowie. Według badań zaangażowanie pracowników zależy w dużej mierze od poczucia wpływu na sposób i miejsce pracy. To dlatego personalizacja przestrzeni biura jest tak ważna. Daje każdemu z nas możliwość kształtowania najbliższego otoczenia i dostosowania go do swoich potrzeb.




Elastyczne biuro

Współczesne biuro przypomina mozaikę, składa się z przestrzeni o różnym charakterze: miejsc do spotkań formalnych (sale konferencyjne), spotkań roboczych, stref odpoczynku (stołówki, patia), czy „cichych pokoi”. Wszystko po to, by pracownicy mogli wybrać i dostosować miejsce pracy do wykonywanego zadania. To jeden z poziomów personalizacji. Drugim poziomem jest dostosowanie stacjonarnego miejsca pracy do swoich potrzeb. Wpływ na ustawienie wysokości temperatury i natężenia światła w pomieszczeniu, ale także możliwość dokonywania małych, ale bardzo istotnych, bo podnoszących komfort i wydajność pracy zmian.